חיפוש

רשלנות של אבחון רפואי שגוי – מתי כדאי לתבוע?

רשלנות רפואית נדמית לנו כמשהו שיכול להתרחש עקב טעות של רופא בניתוח, אך רבים יופתעו לשמוע כי רשלנות רפואית יכולה להתרחש גם בשלב האבחון. רופא שאבחן מטופל באבחנה שגויה, עשוי להיחשב בפני החוק כרופא שהתרשל. מטופל שנחשף לרשלנות רפואית במהלך ההליך הרפואי שלו, יכול להגיש תביעת פיצויים נגד המוסד בו ביצע את ההליך או נגד הרופא. הנה מתי כדי לתבוע.

 

מה נחשב לרשלנות רפואית ומה לא?

רופאים, או גורמים רפואיים וטיפוליים אחרים, שמבצעים טעות כלשהי במהלך ההליך הרפואי שגורמת נזק למטופל, יכולים להיחשב לרופאים שביצעו רשלנות רפואית. חשוב לציין שהטעות של הרופא תחשב כרשלנות רפואית רק אם הוא לא הקפיד על כללי הבטיחות השונים. בנוסף, אם למטופל לא נגרם נזק, החוק קובע כי הטעות לא תחשב לרשלנות.

לפני שממהרים לקפוץ למסקנות, חשוב לזכור שבסופו של דבר, גם רופאים הם בני אדם. אנשים שפונים לתחום הרפואה מעוניינים לסייע לאנשים אחרים, אך גם הם יכולים לבצע טעויות אנוש. כל עוד רופא עמד בכללים השונים, בנורמות, נקט באמצעי בטיחות וזהירות, הטעות שלו אינה נחשבת לרשלנות רפואית.

 

אבחון רפואי

נתחיל מהסוף – רשלנות רפואית יכולה להתרחש גם באבחון. אתם יכולים לקרוא על כך עוד בקישור https://www.df-law.co.il/רשלנות-רפואית-באבחון. אבחון רפואי הוא אחד השלבים החשובים ביותר בהליך הרפואי, ולרוב הוא ההליך הראשון בשרשרת ההליכים הרפואיים שמטופל יכול להיות חשוף אליהם.

כל אדם שחש ברע צפוי לפנות אל רופא, כדי להבין ממה הוא סובל וכיצד ניתן לפתור זאת באמצעות טיפול רפואי. הרופא, באמצעות בדיקות שונות, שמיעת המקרה של המטופל ונטילת מדדים מסוימים, יקבע בסופו של דבר אבחנה, שלאחריה תגיע הטיפול. הטיפול שינתן למטופל יהיה נגזרת של האבחון, כך שאבחון שגוי של הרופא עשוי לסכן את המטופל בטיפול שאינו מתאים לו, מה שעלול להיות קטלני.

 

רשלנות באבחון רפואי

רשלנות באבחון רפואי יכולה לבוא לידי ביטוי בכמה צורות. למשל, מטופל שהעלה תסמינים מסוימים, שיכולים להעיד על מספר מסוים של מחלות שמאחת מהן הוא סובל, מצריך מהרופא לבצע בדיקות רבות כדי לשלול מחלות אחרות. רופא שלא ביצע בדיקות אלו עשוי להיות רופא שהתרשל בתפקידו.

 

תביעת רשלנות רפואית

אנשים שנפגעים כתוצאה מרשלנות רפואית חשופים לזנק משמעותי, שפרט לפגיעה הבריאותית עשוי לפגוע בהם באופן כלכלי ונפשי. לכן, ניתן להגיש תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית נגד המוסד הרפואי בו בוצע ההליך הרפואי, או נגד הגורם שהתרשל.

 

אז מתי כדאי לתבוע?

התשובה לשאלה הזאת היא חד משמעית – מומלץ לתבוע מוקדם ככל הניתן. ברגע שהנזק מתגלה מוטב לתבוע פיצויים, מכיוון שבחוק יש התיישנות של 7 שנים ברוב המקרים על רשלנות רפואית. מי שמחכה עם תביעת רשלנות רפואית מסתכן בפספוס חלון ההזדמנויות להגשת התביעה.

אולי תאהבו גם את

קצבת ילד נכה
קצבת ילד נכה

בקרוב קצבת ילד נכה תישא ב-5 רמות זכאות. התוספת שתיכנס לתוקף תעניק להורים לילדים נכים אפשרות לצאת לעבודה ולהמשיך להתפרנס בכבוד. מדובר על תוספת לקצבת

קראו עוד »
איש צבא
הכל על מילואים

שירות המילואים בצה"ל הוא חוויה שישראלים רבים חווים ובמהלכה נזכרים בשירות הצבאי שלהם מי בערגה ומי בסבל. כל משרת מילואים צריך לדעת מה הזכויות והחובות

קראו עוד »