חיפוש

הכל על מילואים

שירות המילואים בצה"ל הוא חוויה שישראלים רבים חווים ובמהלכה נזכרים בשירות הצבאי שלהם מי בערגה ומי בסבל. כל משרת מילואים צריך לדעת מה הזכויות והחובות שלו שכן יש משרתים רבים שלא יודעים הכל על מילואים.

זכויות והטבות משרתי המילואים

משרת מילואים פעיל הוא מי שביצע 20 ימי שירות מילואים באופן מצטבר בתקופה של שלוש שנים, למי שעומד בתנאי לעיל זכויות רבות, את חלקן נמנה כאן:

הנחות במגוון אגרות של משרד התחבורה כגון הנחה אגרת חידוש רישון הנהיגה על סך עשרה שקלים והנחה באגרת רישוי לרכב הנעה בין 59 ש"ח ל-177 ש"ח בהתבסס על כמות ימי המילואים שבוצעו.

הטבות מטעם רשות הטבע והגנים כמו הנחה ברכישת המנוי של הרשות "מטמון", הנחה על סך 25 אחוז בעת כניסה לאתר של הרשות והנחה בגובה 15 אחוז לאיש המילואים ומשפחתו בעת לינה בחניון של הרשות.

הטבות במשרד הפנים ובמשרד לביטחון פנים כמו הנחה באגרות חידוש דרכון והנחה של 50 אחוז בהוצאת רשיון נשק.

כניסה חינם למוזיאונים של משרד הביטחון בינהם מוזיאוני ההגנה האצ"ל והלח"י בתל אביב, מוזיאון הגבורה בעכו והיכל הגבורה בירושלים וכן, לבית השומר בכפר גלעדי.

הטבת מתנדב פר"ח של משרד החינוך לפיה מי שביצע עשרה ימי מילואים במהלך שנה אקדמית קלנדרית והתנדב במיזם זכאי למענק על סך 2,600 ש"ח.

זכאות לחברות מועדון הלקוחות "בהצדעה", מועדון זה כולל הנחות למגוון בתי עסק הופעות ומוצרים אשר הזכאים לחברות בו הינם משרתי מילואים פעילים בלבד.

חיילים לוחמים

פטור ממילואים

ההגעה לשירות מילואים היא חובה, כל חייל מילואים שמקבל זימון מהיחידה הצבאית שלו לשירות מחוייב בהגעה, לכן משרתי מילואים רבים מתעניינים בקבלת פטור משירות המילואים.

לפרטים נוספים: https://brunolaw.co.il/פטור-ממילואים

ישנם מספר סיבות בגינן ניתן לקבל פטור משירות מילואים:

גיל – רוב משרתי המילואים מקבלים פטור מהשירות בגיל 40 וקצינים בגיל 45. ישנם מספר תפקידים חריגים בהם הפטור ניתן רק בגיל 49.

הריון – נשים בהריון ובתקופה שלאחריו זכאיות לפטור ממילואים.

רפואי – חייל מילואים יכול לפנות לוועדה רפואית שתוריד את הפרופיל שלו ל-21 המזכה בפטור משירות המילואים או ל-45 המקנה פטור על סעיף נפשי.

צמצום הכוחות – פטור שמוענק לרוב לחיילים שאינם משרתים כלוחמים או תומכי לחימה ומוענק כאשר לצבא אין צורך במשרת המילואים.

התנהגות רעה – חיילים שמבצעים או ביצעו עבירות משמעת עלולים לקבל מהצבא הודעה לפיה הצבא מוותר על שירותם עקב התנהגות הרעה שלהם.

דת ומצפון – אנשים החוזרים בתשובה זכאים לבקש פטור משירות. כמו כן, אנשים שהופכים לפצפיסטים יכולים לבקש מהצבא פטור מהמשך שירות מילואים.

קשה לדעת הכל על מילואים, אך כדאי לזכור שישנם זכויות והטבות רבות שמתלוות לשירות המילואים, טוב לדעת כיצד להשתמש בהם ולנצלם. לצד זאת, אנשים רבים לא יכולים להרשות לעצמם להשתתף בו וחשוב לדעת מה הדרכים לבקש ולקבל פטור ממילואים.

אולי תאהבו גם את

קצבת ילד נכה
קצבת ילד נכה

בקרוב קצבת ילד נכה תישא ב-5 רמות זכאות. התוספת שתיכנס לתוקף תעניק להורים לילדים נכים אפשרות לצאת לעבודה ולהמשיך להתפרנס בכבוד. מדובר על תוספת לקצבת

קראו עוד »