חיפוש

4 סוגי התיקים הכי נפוצים שעו"ד צבאי מטפל בהם

עורכי דין צבאיים מתעסקים בתיקים שונים של עבירות שהתבצעו על ידי חיילים בנסיבות שונות ומגוונות במהלך שירותם הצבאי. עורכי דין אלה זקוקים להבנה של דיני הצבא ושל מערכת המשפט הצבאי. כמו כן עורך דין צבאי מקצועי, יכיר את הגורמים השונים במערכת המשפט הצבאי ועבודה איתם. אלה הם 4 התיקים הנפוצים ביותר שעורכי דין צבאיים מטפלים בהם. 

 

1  – עריקות של חיילים בסדיר או במילואים

עריקות היא היעדרות של חייל מהשירות הצבאי שלו בלי שקיבל לכך אישור מעבר לכמות הזמן שמוגדרת כנפקדות. נפקדות היא פשוט עבירת היעדרות קלה יותר מהשירות הצבאי, שעבורה  בדרך כלל אין צורך בליווי של עורך דין, מכיוון שהחייל נשפט במשפט משמעתי בלבד.

לעומת זאת, במקרים של עריקות בסדיר או במילואים, במיוחד עריקות ארוכה של מעל שנה, יש צורך בליווי עורך דין, מכיוון שהעריק יישפט בבית משפט צבאי ועלולים להיגזר לו עונשים של מספר שנים בכלא הצבאי. אם יש לכם צורך בליווי של עורך דין צבאי, עו"ד צבאי – מירי יעקב גביש תשמח לעמוד לשירותכם.

 

2 – החזקה, שימוש וסחר בסמים מסוכנים

מערכת המשפט הצבאית אינה זהה לחלוטין למערכת המשפט האזרחי. אחת העבירות שבהן בית המשפט הצבאי נוטה להחמיר עוד יותר מבית המשפט האזרחי, הן עבירות סמים. עבירות אלה כוללות שימוש, החזקה, ייצור או סחר בסמים. בית המשפט הצבאי נוטה להחמיר בעבירות אלה, לכן אופי הטיפול בהן הוא בהתאם לכך.

דוגמא מובהקת לכך היא העונשים שניתנים בבית משפט צבאי על עבירות של שימוש בקנאביס שעלולים להגיע למאסר בפועל במקרים רבים למול העונשים המוטלים על כך במערכת האזרחית שהם בדרך כלל קנס.  גם מקרים אלה מגיעים לשולחנם של עורכי דין צבאיים חדשות לבקרים.

 

3 – משחק בנשק והתנהגות לא אחראית בנשק

שימוש לא חוקי בנשק הוא עבירה חמורה שהעונש המקסימלי בגינה הוא בין שנתיים לשלוש שנות מאסר, לפי נסיבות המקרה. במקרים רבים של שימוש לא חוקי בנשק, בית המשפט הצבאי גוזר מאסר בפועל של בין שמונה לעשרה חודשים. עורך דין צבאי מקצועי יכול לעזור להפחית את משך הישיבה בכלא. לכן חיילים רבים שמואשמים בעבירה זאת פונים אל עורך דין צבאי אשר מטפל במקרים כאלה באופן שוטף.

 

4 – עבירות תנועה שביצע החייל במסגרת תפקידו

עבירות תנועה מסוימות במדינת ישראל הן עבירות פליליות לכל דבר ועניין. לדוגמא נהיגה במצב של שכרות או נהיגה לאחר שהרישיון של הנהג נשלל ממנו, הן עבירות שהעונש עליהן יכול להגיע למאסר בכלא. חיילים שעברו עבירות תנועה חמורות בעת ביצוע תפקידם הצבאי, יעמדו למשפט בגינן בבית המשפט הצבאי. בהתאם לכך, עורכי דין צבאיים מוצאים את עצמם מתעסקים גם בתיקי התעבורה שמתנהלים בבתי דין אלה.

עורך דין צבאי

אולי תאהבו גם את

קצבת ילד נכה
קצבת ילד נכה

בקרוב קצבת ילד נכה תישא ב-5 רמות זכאות. התוספת שתיכנס לתוקף תעניק להורים לילדים נכים אפשרות לצאת לעבודה ולהמשיך להתפרנס בכבוד. מדובר על תוספת לקצבת

קראו עוד »
איש צבא
הכל על מילואים

שירות המילואים בצה"ל הוא חוויה שישראלים רבים חווים ובמהלכה נזכרים בשירות הצבאי שלהם מי בערגה ומי בסבל. כל משרת מילואים צריך לדעת מה הזכויות והחובות

קראו עוד »