חיפוש

תביעת רשלנות רפואית – מה חשוב להכיר?

אחת מתביעות הנזיקין השכיחות ביותר היא תביעת רשלנות רפואית, היכולה להגיע לסכומי פיצויים של מאות אלפי שקלים ואף יותר. כדי שנוכל לקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לנו, חשוב יהיה לבסס באופן ברור ואינו משתמע לשתי פנים את עילת התביעה והנה לפניכם, הדברים שחשוב להכיר בתביעת הרשלנות הרפואית

 

רשלנות רפואית ומבחן הרופא הסביר

ביקור אצל הרופא נחשב לפעולה שגרתית בחיים שלנו, צעירים ומבוגרים כאחד, כאשר כולנו סומכים על טיפולם המקצועי של הצוות הרפואי בכלל והרופאים המטפלים בפרט ומקווים לצאת עם שיפור במצבנו הרפואי. מה שלבטח איננו מצפים לו זה לצאת עם נזקים משניים מהטיפול הרפואי או מהתהליכים הנלווים לו (המלצה על דרכי טיפול, שלב האבחון וכדומה).

היות ובכל טיפול רפואי קיימת אפשרות סבירה שהטיפול לא יצלח, הגדרת מקרה רשלנות רפואית הופכת למעט מאתגרת, כשהיא נשענת בעיקר על מבחן הרופא הסביר – כיצד רופא אחר היה נוהג באותה סיטואציה. ככל ומתברר והיתה חריגה מנורמות הטיפול הסבירות, הרי שייתכן בסבירות גבוהה כי נוכל להגיש תביעת רשלנות רפואית.

 

הוכחת הנזק והקשר הסיבתי

מקרי רשלנות רפואית משתייכים לתחום דיני הנזיקין וסכומי הפיצויים שלהם יכולים להגיע למאות אלפי שקלים ואף יותר, כאשר גובה הפיצויים מחושב בהתאם למספר קריטריונים בסיסיים, כמו מהות הפגיעה, גיל הנפגע, ההשלכות העתידיות של הפגיעה ועוד.

כדי לבסס את עילת התביעה בצורה ברורה ואינה משתמעת לשתי פנים, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית, אשר יבחן היטב את פרטי המקרה ויסייע לוודא מעל לכל ספק כי אכן מדובר במקרה הנופל תחת הגדרת רשלנות רפואית ויפעל להוכחת הנזק והקשר הסיבתי בינו לבין מקרה הרשלנות.

 

רשלנות רפואית – גם באבחון

אנשים רבים נוטים לחשוב כי מקרי רשלנות רפואית שייכים רק למקרים בהם נגרם נזק למטופל כתוצאה מהטיפול עצמו. אך למעשה, מקרי רשלנות רפואית מתחילים עוד בשלב מוקדם יותר – אבחון הבעיה. לאבחון רפואי מדויק ומוקדם קיימת השפעה משמעותית על אפקטיביות הטיפול ובמקרים והתבצע אבחון שגוי ו/או מאוחר, ייתכן בהחלט כי מדובר ברשלנות רפואית.

 

הפעולות המומלצות במקרה בו חוויתם רשלנות רפואית

במקרים בהם מתעורר אצלכם החשד כי מקורו של הנזק שנגרם לכם הוא במקרה רשלנות רפואית, מומלץ יהיה להתחיל ולאסוף את כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים וכל תיעוד אפשרי הקשור למקרה. לאחר איסוף החומרים הללו, מומלץ יהיה לגשת איתם לעו"ד רשלנות רפואית, אשר יבחן היטב את המקרה וייתן את חוות דעתו לעניין קיומה של עילת התביעה.

 

לסיכום

תביעת רשלנות רפואית היא תביעה שכיחה מדי, היכולה להגיע לסכומי פיצויים גבוהים בהחלט. כדי למקסם את סיכויי הצלחת התביעה וקבלת מלוא הפיצויים המגיעים לכם, חשוב יהיה להיעזר בשירותיו של עו"ד רשלנות רפואית, אשר יפעל לוודא את הוכחת הנזק והקשר הסיבתי, פרמטרים בסיסיים ומשמעותיים שירכיבו כתב תביעה מוצלח.

אולי תאהבו גם את

קצבת ילד נכה
קצבת ילד נכה

בקרוב קצבת ילד נכה תישא ב-5 רמות זכאות. התוספת שתיכנס לתוקף תעניק להורים לילדים נכים אפשרות לצאת לעבודה ולהמשיך להתפרנס בכבוד. מדובר על תוספת לקצבת

קראו עוד »
איש צבא
הכל על מילואים

שירות המילואים בצה"ל הוא חוויה שישראלים רבים חווים ובמהלכה נזכרים בשירות הצבאי שלהם מי בערגה ומי בסבל. כל משרת מילואים צריך לדעת מה הזכויות והחובות

קראו עוד »