חיפוש

קצבת ילד נכה

בקרוב קצבת ילד נכה תישא ב-5 רמות זכאות. התוספת שתיכנס לתוקף תעניק להורים לילדים נכים אפשרות לצאת לעבודה ולהמשיך להתפרנס בכבוד. מדובר על תוספת לקצבת הנכות בסך של 5,641 ₪. המאמר יעסוק בקצבת ילד נכה והבשורה החדשה.

 

קצבת ילד נכה

בישראל ישנם יותר מ-42 אלף ילדים הזכאים לקצבת נכות בשל ליקויים מיוחדים. בין אם מדובר על ילד עם אוטיזם או ליקויים מיוחדים ובין אם על מחלות כרוניות, ילד שנקבעה לו דרגת נכות של 50%, 100%, 112%, 188% או 235% על פי התקנות של הביטוח הלאומי, יקבל קצבת נכות. התנאים לזכאות מופיעים באתר של הביטוח הלאומי וניתן להגיש תביעה מקוונת בצירוף מסמכים רפואיים.

הילד יוזמן לוועדה רפואית שם תיקבע לו דרגת הנכות. אם במשפחה שני ילדים נכים ניתן לקבל קצבה בתוספת של 50% נוספים לכל ילד נכה. בנוסף, ניתן לקבל תוספת סיעוד כאשר יש צורך בטיפול צמוד לילד הנכה. למידע על תביעות סיעוד הקליקו על הקישור.

 

הבשורה החדשה למשפחות עם ילד נכה

בעוד כחודשיים יכנסו תקנות חדשות המעניקות מענה למשפחות בהם יש צורך בסיעוד של שני ילדים נכים במשפחה. במקום להפסיד ימי עבודה ולהתפרנס בקושי יוכלו ההורים לצאת לעבודה ולקבל סיוע של שני מטפלים זרים. כלומר, לקבל תוספת של 5,641 ₪ לחודש שיגדילו את הקצבה הרגילה.

למרות זאת, ילד מונשם המקבל גם כך תוספת לקצבת הנכות, לא יוכל לקבל את התוספת החדשה. על מנת לקבל את התוספת יש לקבל חוות דעת רפואית מהביטוח הלאומי שאכן הילד צריך 2 מטפלים מאחר והוא תלותי. מומלץ לקבל גם חוות דעת רפואית באופן פרטי כדי שיהיה ניתן להתמודד עם החלטת הביטוח הלאומי ולהוכיח שאכן הילד זקוק לשני מטפלים.

 

מהי התוספת לילד מונשם?

ילד מונשם הוא ילד נכה שנעזר במכונת הנשמה באופן רצוף לפחות 16 שעות ביום. לתוספת זכאים ילדים שנקבעה להם 100% נכות ומעלה. מדובר על סכום נשל 1,850 ₪ בנוסף לקצבת הנכות. למרות זאת, ילדים הנושמים באופן עצמאי ומשתמשים במחוללי חמצן לא זכאים לתוספת זו. חשוב לציין שזוהי תוספת המחליפה גמלת טיפול סיעודי שקיבלו ילדים מונשמים בעבר.

 

ילד נכה שאינו זכאי לקצבת נכות

ישנם ילדים נכים שאינם זכאים לגמלה חודשית מאחר והם נמצאים במוסד רפואי, סיעודי או שיקומי. הגמלה ניתנת רק למשפחות בהם ההורים הם המטפלים בילד. אם הילד נמצא במוסד כזה וחלק מהטיפול מוטל על אחד מהוריו הוא כן יקבל את הקצבה ועל אחת כמה וכמה אם ההורים משלמים למוסד עבור הטיפול.

יחד עם זאת, משפחה אומנת אינה זכאית לקבל קצבת נכות עבור ילד נכה מאחר והיא מקבלת סכום חודשי מוגדל ממשרד הרווחה. על אף זאת, אם הילד מונשם ניתן לקבל מהביטוח הלאומי את התוספת לילד מונשם והטבות נוספות כמו תעודת נכה.

אולי תאהבו גם את

איש צבא
הכל על מילואים

שירות המילואים בצה"ל הוא חוויה שישראלים רבים חווים ובמהלכה נזכרים בשירות הצבאי שלהם מי בערגה ומי בסבל. כל משרת מילואים צריך לדעת מה הזכויות והחובות

קראו עוד »