חיפוש

4 עובדות על עורכי דין שחשוב לדעת

לא מעט אזרחים במדינת ישראל מוצאים את עצמם פונים אל עורכי דין שעוסקים בתחומים שונים במטרה לבחון את הזכויות שמגיעות להם. אם גם אתם מתכננים ליצור קשר בקרוב עם עורך דין כדי להתייעץ או לבחון אם מגיעים לכם פיצויים בעקבות פגיעה, כדאי שתקראו את המדריך הנוכחי ותכירו את 4 העובדות על עורכי דין שאתם פשוט חייבים לדעת.

 

עובדה מספר 1 – עורכי דין הם אקדמאיים

בניגוד למקצועות רבים שקיימים במשק, עורכי דין צריכים ללמוד באקדמיה בשביל להגיע אל התואר הנכסף. כך שכשאתם מגיעים אל עורך דין (ולא משנה מאיזה תחום) אתם צריכים לבדוק שמדובר בעורך דין שסיים את התואר וקיבל תעודה שמציינת כי הוא הוסמך להיות עורך דין בתחומו. מדובר בעניין שכל אדם צריך לבדוק רגע לפני שהוא מקבל את שירותיו של עורך דין. בירור זה מאפשר לכל לקוח פוטנציאלי להיות בטוח שהוא פונה אל עורך דין שהוסמך בנושא שבו הוא עוסק.

 

עובדה מספר 2 – עורכי דין צריכים לעבור מבחן הסמכה כדי להתחיל לעבוד בתחום

אם חשבתם שתואר אקדמי בתחום עריכת הדין מספיק בשביל שעורך הדין יוכל להתחיל לעסוק בנושא – אתם טועים. כל עורך דין צריך לעבור גם מבחן הסמכה (שנחשב לא פעם למבחן מורכב וקשה שדורש שינון של ידע רב) כדי שהוא יוכל לקבל את התעודה הרשמית.

פנייה אל עורך דין שאינו מוכר לכם צריכה להיעשות תוך בירור אודות הרקע שלו ובירור אודות תעודת ההסמכה שלו שהוא קיבל לאחר הצלחתו במבחן. פגישה עם עורכי דין מוכרים ומומלצים בתחום כמו עורך דין כפיר דיין דובב אינה מצריכה בירור שכזה, שכן, ידוע שהם עוסקים בתחום זמן רב ויש להם את הידע וההסמכה הדרושים.

 

עובדה מספר 3  – עורכי דין עוסקים בתחומים שונים

אתם בוודאי יודעים שיש היצע רחב של עורכי דין במשק. לא בטוח שאתם יודעים שכל אחד מהם עוסק בתחום שונה. שכן, כל עורך דין צריך לזכור בעל פה מידע רב בתחום שהוא עוסק בו, כך שהגיוני שכל אחד יעסוק ויתמחה בתחום ספציפי שיאפשר לו להיות בקיא בו על בוריו. הנה כמה תחומים שבהם עוסקים עורכי דין שונים מתחומים שונים:

  • מקרקעין
  • משפחה
  • תאונות דרכים
  • תעבורה ועוד

כך שבעת פנייה אל עורך דין, עליכם לבדוק שהוא עוסק בתחום שבו אתם פונים.

 

עובדה מספר 4 – עורכי דין מייצגים את הלקוחות שלהם בבתי המשפט

אנשים לעיתים פונים אל עורך דין במטרה שזה ישיג להם את הפיצויים שמגיעים להם. ישנם מצבים שבהם עורכי הדין מבצעים את כל ההליך בעצמם, ללא הגעה מצד הלקוחות אל הדיונים שמתקיימים בבתי המשפט. לכן, חשוב לציין שבזמנים אלו, עורכי הדין מייצגים את הלקוחות לבדם בבית המשפט וחוזרים עם תוצאות.

אולי תאהבו גם את

קצבת ילד נכה
קצבת ילד נכה

בקרוב קצבת ילד נכה תישא ב-5 רמות זכאות. התוספת שתיכנס לתוקף תעניק להורים לילדים נכים אפשרות לצאת לעבודה ולהמשיך להתפרנס בכבוד. מדובר על תוספת לקצבת

קראו עוד »
איש צבא
הכל על מילואים

שירות המילואים בצה"ל הוא חוויה שישראלים רבים חווים ובמהלכה נזכרים בשירות הצבאי שלהם מי בערגה ומי בסבל. כל משרת מילואים צריך לדעת מה הזכויות והחובות

קראו עוד »