חיפוש

מתי פונים לעורך דין לענייני משפחה?

התייעצות עם עורך דין שמתמחה בדיני משפחה יכולה להיות רלוונטית בנושאים שונים שקשורים אל החיים האישיים שלנו. במאמר הבא נסביר במה הוא מתמחה, למה כדאי להתייעץ איתו ומה היתרונות שלו  דיני משפחה משפיעים על כל אחד ואחת מאיתנו מהלידה ועד הפטירה.

גם בגילאים צעירים, דיני משפחה קובעים למשל איך ההורים יכולים להעניק לנו זכויות ומה מותר או אסור לנו לעשות מטעם המדינה. כפועל יוצא מכך, מאוד חשוב להכיר את סל השירותים הניתנים על ידי עורך דין עם התמחות רלוונטית. לאחר מכן, אפשר לפנות אל אותו עורך דין בכל מקרה של דילמה או התלבטות כדי להתייעץ איתו בנושאים משפטיים.

 

מה עושה עורך דין שמתמחה בדיני משפחה?

ההתמחות של עו"ד דיני משפחה מאפשרת לו ללוות אותנו לכל אורך החיים. אפשר למשל לפנות אליו בשביל לברר לגבי צוואה וירושה אחרי שאחד ההורים נפטר, אבל באותה מידה ניתן גם לפנות אליו לגבי הסכמי ממון לפני או אחרי גירושין. אלו כמובן מקרים אחרים לגמרי, אך שניהם חוסים תחת דיני משפחה ודורשים מעורבות של עורך דין.

 

למה לפנות אל עורך דין?

עורך דין שמכיר מקרוב פסקי דין על עזבונות, מזונות, הסדרי ראייה ומינוי אפוטרופוס יכול לשפוך אור על נושאים שמשפיעים עלינו – אבל אין לנו את הרקע המקצועי ואת הכלים על מנת להתמודד איתם בזירה החוקית או בין כתלי בית המשפט. יתרה על כך, כדאי לפנות אל עורך דין על מנת לוודא שאנחנו לא עושים אף טעות שעלולה לעלות לנו ביוקר.

 

מה הקשר בין דיני משפחה וידועים בציבור?

לא רבים יודעים שהם צריכים לפנות אל עורך דין שמתמחה בדיני משפחה גם אם אין ביניהם קשרי נישואים. זה בולט לדוגמא אצל ידועים בציבור, או במילים אחרות אצל כל מי שחיים עם בן או בת זוג חיי משפחה במשק בית משותף. במקרים כאלה, אפשר להתייעץ עם עורך דין גם אם מתכננים לחיות ככה בעתיד הקרוב וגם אם כבר עבר פרק זמן משמעותי בלי שבני הזוג התחתנו.

 

החשיבות של התייעצות עם עורך דין – גם בדינים הלכתיים

עורך דין שמתמחה בדיני משפחה הוא בין בעלי המקצוע היחידים שנדרש להכיר סוגים שונים של דינים הלכתיים. בגלל שבישראל אין הפרדה בין דת ומדינה, אפשר למשל לפנות אליו בשביל גיור, התרת אישה עגונה או כאשר בעל מסרב לתת גט לאשתו. אמנם ההכרעה הקובעת היא בית דין רבני, אבל עורך דין משפחה הוא איש מקצוע רלוונטי.

 

כך בוחרים עורך דין מתאים

היכרות עם סל השירותים של עורך דין עוזרת לנו לדעת מתי לפנות אליו. בתחום של דיני משפחה, זה כולל פחות או יותר את כל האירועים שמשפיעים על חיינו.

אולי תאהבו גם את

קצבת ילד נכה
קצבת ילד נכה

בקרוב קצבת ילד נכה תישא ב-5 רמות זכאות. התוספת שתיכנס לתוקף תעניק להורים לילדים נכים אפשרות לצאת לעבודה ולהמשיך להתפרנס בכבוד. מדובר על תוספת לקצבת

קראו עוד »
איש צבא
הכל על מילואים

שירות המילואים בצה"ל הוא חוויה שישראלים רבים חווים ובמהלכה נזכרים בשירות הצבאי שלהם מי בערגה ומי בסבל. כל משרת מילואים צריך לדעת מה הזכויות והחובות

קראו עוד »