חיפוש

כמה עולה שיפוץ דירה קומפלט

שאלת העלויות של שיפוצים לבית או למבנה, היא לעולם שאלה שאין עליה תשובה יחידה וחד משמעית. הסיבה בעיקרית לכך איננה דווקא התנהלות בלתי ראויה של קבלני השיפוצים, אלא העובדה שכל דירה היא נושא בפני עצמו, וכל בעל דירה מגיע עם דרישות אחרות, שונות מאלה של אחרים. לפיכך, התשובה לשאלה כמה עולה שיפוץ דירה קומפלט, איננה אחידה והיא יכולה להיות מושפעת מכמה גורמים משתנים. מהם הגורמים המשפיעים על העלויות של שיפוץ דירה? כיצד בכל זאת ניתן לקבל הערכה מושכלת של העלויות לשיפוצים? בשורות הבאות נשיב לשאלות הללו בהרחבה וננסה להתמקד בנקודות החשובות. (להלן מחשבון חדש יאפשר לכם לחשב את העלויות).

חדר בתהליך שיפוץ

מהם הגורמים המשפיעים על עלות השיפוצים

ישנו מספר לא קטן של גורמים, שכל אחד מהם יכול להשפיע על המחיר הסופי של שיפוצים. הגורם הראשון הוא, מן הסתם, גודל הדירה או המבנה המיועד לשיפוצים. ככל שהמבנה גדול יותר, כך השיפוצים יהיו, מן הסתם, יקרים יותר בהתאם. אם הגובה של הדירה הוא מעל לממוצע, גם זה עלול להשפיע על עלויות השיפוצים. הסיבה לבך פשוטה – ככל שהחלל המשופץ גדול יותר, כך יש צורך ביותר חומרי גלם ויותר עבודה.

גורם אופציונאלי נוסף שיכול להשפיע על העלויות הוא סוג החומרים שבעלי הנכס בוחרים להשתמש בהם. אם רוצים גג רעפים או גג בטון כמו כאן העלויות לכך שונות, מקצת החומרים כאמור יכול להיות סוג השיש במטבח ובאמבטיה, סוג המרצפות, החיפוי על הקירות ועוד מגוון חומרים, שלכל אחד מהם עלויות שונות וההשפעה שלו על העלויות הסופיות היא משמעותית. די אם נזכיר כאן את ההבדל שבין שיש איטלקי לבן אבן קיסר, שלכל אחד יש יתרונות משלו – אבל גם מחיר שונה, היכול להשפיע על העלויות בסדר גודל של אלפי שקלים.

סוג השיפוצים והערכה מושכלת שלהם

דבר נוסף שיכול להשפיע על העלויות הוא סוג השיפוצים. מאד נחמד להשתמש במונח שיפוץ דירה קומפלט – אבל גם כאן צריך להבין בדיוק במה מדובר: האם השיפוצים כוללים שבירה או בנייה של קירות? האם הקירות החדשים יהיו מגבס או מלבנים? האם הם יכללו גם החלפה של כלל המרצפות בבית? חשוב לקבוע מראש אילו שיפוצים בדיוק יתבצעו.

עם זאת, ניתן בהחלט להגיע להערכה מושכלת של עלויות השיפוצים. זאת, אם יודעים את גודל הדירה המיועדת לשיפוצים, ואם נקבע מראש שהחומרים שבהם ייעשה שימוש אינם חורגים מהסטנדרט המקובל. הדבר הנכון ביותר שיכל בעל מקצוע לעשות, הוא לנקוב בעלות המשוערת של שיפוצים למטר מרובע, תוך שהוא לוקח בחשבון את כלל הדרישות ואת סוג החומרים שבעלי הדירה מעוניינים להשתמש בהם. באופן עקרוני, ניתן לומר כי עלויות השיפוצים של דירה בגודל ממוצע, עשויות להגיע לכדי 100,000 ₪, אבל יכולות להשתנות בהתאם לסוג החומרים ולמרכיבים אחרים בתהליך השיפוצים. הדבר הנכון ביותר הוא להתייעץ עם בעל מקצוע מיומן ומנוסה, שיוכל לתת הערכה מושכלת וקרובה למציאות של העלויות הצפויות של השיפוצים. מומלץ, כמובן, לקבל יותר מהצעת מחיר אחת.

מטבחי גינה בעידן המודרני לפרטים לחץ כאן.

אולי תאהבו גם את