חיפוש

קהילה יהודית בקפריסין

האי קפריסין שוכן מצפון מערב לישראל, במרחק של כארבע מאות ושבעים קילומטרים צפונית מערבית לגבולה הצפוני של המדינה. מדובר באחד האיים הקסומים, שהנופש הישראלי גילה אותם מזמן. חלק ניכר מהנופשים הישראלים, הפכו את קפריסין לאתר הנופש החביב עליהם. למרות שהוא קטן יחסית, ניתן למצוא באי הנפלא הזה מגון רחב של פעילויות נופש איכותיות ומספקות. בשנים האחרונות, ניתן למצוא גם קהילות יהודיות בקפריסין, (קפריסין היהודית כתבה ווינט) שכל ישראלי שנמצא במקום יכול להסתייע בהן בחגים ובשבתות, על מנת לקיים מצוות תפילה בציבור ולחגוג חגים יהודיים משמעותיים. אילו פעילויות נופש וטיולים ניתן למצוא בקפריסין? הכן ניתן למצוא קהילות יהודיות בקפריסין בעת הצורך?

בית כנסת

פעילויות נופש וטיולים בקפריסין

האי קפריסין, הוא אי שיש לו היסטוריה ארוכה, המתחילה עוד בתקופות הקדומות של האנושות, ובתקופות שונות היתה לו אינטראקציה עם מדינות אירופה ויוון ועם ארצות המזרח התיכון השונות, ובכלל זה גם האימפריות הגדולות. נכון להיום, האי המעניין הזה מבסס חלק ניכר מהפרנסה של התושבים שלו על ענף התיירות, שהתפתח היטב בעשורים האחרונים. האי קפריסין מציע למבקרים בו מגוון רחב של פעילויות, במגוון תחומים. בעיר נערכים פסטיבלים מסוגים שונים לציון עונות השנה, חגים נוצריים ויום העצמאות של האי. בנוסף, ניתן למצוא בקפריסין גם מסלולי רכיבה מעולים לאופניים, אשר חלק מהם קלים מאד ומתאימים לכל המשפחה. ואם בכך לא די, קפריסין משופעת הן באתרי תיירות והן בחופים נפלאים, המזמנים לנופשים מכל הגילאים ומכל הסוגים, בעלי תחביבים שונים ונטיות שונות, את סוג הבילוי המועדף עליהם.

קהילות יהודיות בקפריסין – היכן ניתן למצוא אותם

בתקופות שונות, שגשגו באי קפריסין קהילות יהודיות משגשגות. כבר במאה השנייה לספירה, ישבו באי יהודים שהיו קשורים בקשרי מסחר, ויתכן מאד שגם בקשרי משפחה, עם היהודים במדינת החשמונאים. עם תום מרד התפוצות, בשנת 117 לספירה, הושמדה הקהילה היהודית באי, ונאסר על יהודים להתיישב בו. לאחר תקופה ארוכה של עליות ומורדות, התבססה בו קהילה יהודית המונה כאלך וחמש מאות איש. יש במקום בית כנסת, ויש את כל הסממנים היהודיים הנדרשים, כולל מקווה טהרה למעוניינים ולשומרי תורה ומצוות.

בשנים האחרונות, מבססים ארגונים יהודיים שונים נוכחות קבועה באי קפריסין. זאת, במטרה לסייע ליהודים המגיעים למקום למצוא מענה לצרכים שלהם, בעיקר בתחומי הפולחן והתפילה. בין השאר, מתקיימים במקום כמה בתי חב"ד שבמסגרתם ניתן להתפלל, לקבל שיעורי תורה וכן ניתן להזמין באמצעותם מזון כשר למהדרין. (הכול על נופש כשר)  לפיכך, תיירים דתיים שומרי תורה ומצוות, יכולים להגיע לאי קפריסין ללא חשש ולקחת חלק בפעילויות הנפלאות והפסטיבלים השונים הנערכים באי מעת לעת. בתי חב"ד כאמור ממוקמים באיה נאפה, בעיר לרנקה, בלימסול ובניקוסיה. בשנים האחרונות, בעקבות קיומם של בתי חב"ד, ניכרת בקפריסין תנועה ערה של תיירות של יהודים מסורתיים ודתיים, שגם הם מעוניינים ליהנות ממה שיש לאי קפריסין להציע.

לפרטים נוספים: https://www.kosherbookings.com

אולי תאהבו גם את

נופש
הכול על נופש כשר

בכל הפעמים האחרונות שבהן יצאתם לחופשה נשארתם למעשה בגבולות ישראל ואתם רוצים לשנות זאת? מעוניינים לצאת לנופש במקומות אחרים בעולם אך אתם חוששים מנושא הכשרות?

קראו עוד »
הפלגות להוואי

הזוגיות שלכם כבר מזמן לא מה שהיא הייתה בעבר? אתם לא רואים אחד את השנייה כי אתם עובדים קשה מידי ועסוקים באינספור משימות? אם כך,

קראו עוד »