חיפוש

תו נכה – כל מה שרציתם לדעת על קבלת תו הנכה

קבלת תו נכה לרכב חשובה עבור אנשים בעלי נכות, מדוע? כי היא מאפשרת חניה במקומות ייעודיים עבור נכים ובאזורים שהחניה אסורה בהם לכלל הציבור. קבלת תו נכה מקלה בהתניידות, לא רק עבור בעלי נכות אלא גם עבור הקרובים שלהם.

ניתן להפיק עבור אדם אחר שני תווי נכה לשני רכבים שונים המשמשים להסעת הנכה. אז איך מגישים את הבקשה עבור תו נכה? במאמר זה נסביר לכם על כל מה שרציתם לדעת על קבלת תו נכה.

 

יתרונות של התו

תו נכה מסייע לנכים רבים בהתניידות יומיומית וגם לקרובים שלהם כשמדובר בהתנהלות שוטפת במהלך החיים. קבלת תו נכה מסייעת לבעלי נכות להתנייד ממקום למקום. לא רק, אלא שגם ניתן להקצות רישום של שני כלי רכב עבור תו חניה אחד, אם שניהם מסייעים להסעת הנכה.

אבל יש לזכור כי השימוש בתג נכה מתאפשר רק ברכבים הרשומים תחת התג, ורק בזמן שהנכה נמצא ברכב. התג מקנה גם אופציה בערים מסוימים להחנות ללא תשלום בחניה המסומנת בכחול לבן. עם זאת, יש לבדוק את הזכאות מול הרשויות המקומיות, שכן רק בחלק הערים זה מתאפשר, מאחר והנהלים משתנים מעיר לעיר.

תג החניה מונפק בצורת כרטיס קשיח. במהלך החניה בחניית נכים, החוק מחייב הצמדת התג לחלון הקדמי מצד שמאל בתוך הרכב, או בחלון הצדדי בצד הנהג. זאת עבור שיהיה ניתן לראות אותו בבירור. החל משנת 2019, קבלת תג נכה היא לצמיתות ואין צורך לחדשו כפי שנדרש בעבר.

 

מה צריך לדעת על תו נכה?

דאגה גדולה עבור אזרחי ישראל הם מסמכי בירוקרטיה. עם זאת, הקבלה אינה דורשת כל כך הרבה. ניתן להגיש את הבקשה בצורה מקוונת אונליין ולקבל תשובה תוך 30 יום בלבד. הגשת בקשה בדואר היא ארוכה יותר ותקבל תענה עד 60 יום. עבור הגשת הבקשה, יחד עם ההרשמה למערכת ההזדהות הלאומית, יש לצרף –

-צילום תעודת זהות וספח ואו צילום שני הצדדים של התעודה הביומטרית.

-מסמכים רפואיים המאושרים על ידי רופא מקצועי מהשלושה החודשים האחרונים.

-מכתב שנכתב על ידי הנכה או על ידי אפוטרופוס שבו מצוינים מספרי הרכב שאתם מעוניינים להוציא את התו על שמם. כל תג יכול לקבל עד שני רכבים העוזרים בהתניידות הנכה. ההמלצה היא לשמור עותק מכל מסמך שנשלח אליהם, מכיוון שלא ניתן לדעת מה האינפורמציה תישמר או תאבד.

 

מי זכאי לקבלת לתו נכה

  • עיוורים – בעלי תעודת עיוור ולקויי ראיה.
  • בעלי 60% נכות ומעלה – אנשים בעלי 60% נכות לפחות שהתניידות ללא רכב עשויה להחמיר את מצבם.
  • בעלי נכות ברגליים – אנשים המאובחנים על ידי רופא מוסמך בבעיות רגליים ואינם יכולים לנוע ללא רכב.
  • בעלי כסא גלגלים – אנשים המוגבלים בהליכה ונעזרים בכסא גלגלים לצורך התניידות.

אולי תאהבו גם את