חיפוש

איפה כדאי לאחסן את המטבעות הדיגיטליים שלי?

מטבעות דיגיטליים הם אפשרות תשלום המחליפה מזומנים וצ'קים על מנת לבצע תשלומים ועסקאות מבלי להסתמך על הבנקים. השאלה היא היכן כדאי לאחסן מטבעות דיגיטליים וכיצד עושים את זה – על כך במאמר הבא.

 

מהם המטבעות הדיגיטליים?

מטבעות דיגיטליים כדוגמת הביטקוין, הלייטקוין, האת'ריום, הריפל ועוד. כל אלו נקראים במילה אחת מטבעות קריפטו. מה זה קריפטו? קריפטו הוא מטבע מבוזר קריפטוגרפי שאיתו מבצעים תשלום מקוון בין עמיתים במערכת מרושתת שהיא למעשה מאגר נתונים המכונה בלוקצ'יין. במילים אחרות,  מדובר על מערכת לניהול עסקאות שאין בה מתווכים או מרכזים ניהוליים.

 

היתרונות של המטבעות הדיגיטליים

אין צורך במתווכים וגופים פיננסיים, ניתן לאכוף עסקאות ונמנעים ממשברים כלכליים חובקי עולם בדומה למשבר הכלכלי של 2,008. בנוסף, העברת המטבעות נעשית בצורה מאוד מהירה. היתרון המשמעותי ביותר הוא שההשקעה במטבעות אלו מביאה לרווחים לא קטנים.

 

החסרונות של המטבעות הדיגיטליים

הדבר היחיד המשמעותי שמהווה בעיה הוא מערכת אבטחת המידע שניתן לחדור אליה ולפגוע בה. אומנם צריך להיות מתוחכם כדי לבצע פעולה מסוג זה, אך בהחלט זה יכול לקרות. בנוסף, העסקאות חשופות לעיני כל וניתן לראות את ההעברות שנעשו במטבעות הדיגיטליים.

עוד חיסרון הוא שהעסקאות שלכאורה מתבצעות באופן אנונימי חשופות למעקב של הרשויות הפדרליות, למרות שזהו גם יתרון על מנת לעצור פושעים המבצעים עסקאות מפוקפקות.

 

איפה כדאי לאחסן את המטבעות הדיגיטליים שלי?

את הקריפטו מאחסנים בארנקים דיגיטליים מקוונים בדרך כלל באמצעות הבורסות. כדי לאחסן אצל מתווך או בורסה את המטבעות, צריך לבחור בפלטפורמה הרצויה. שיטה אחת היא אחסון המכונה ארנק חם.

מדובר על תוכנה עם הגנה על מפתח פרטי או קוד שרק אתם יכולים לדעת אותו וכך לגשת למטבעות. השיטה השנייה מכונה ארנק קר או ארנק חומרה. מדובר על אפשרות שאינה מקוונת. זהו מכשיר אלקטרוני שבו מאחסנים את המפתחות הפרטיים.

 

באיזו שיטת אחסון מומלץ לבחור?

לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות למשל, בשיטת הארנק החם אין עמלות אך היא נתונה לליקויי בטיחות של חדירות סייבר ואילו שיטת הארנק הקר בטוחה יותר, אך יש לשלם על האחסון עמלות.

להאקרים הפורצים לרשת יש קושי גדול להתעסק עם הבלוקצ'יין מכיוון שמדובר בפנקס דיגיטלי מורכב הדורש אימות של שם משתמש, סיסמא וקוד אימות. אין זה אומר שחדירות הדיגיטליות לא קורות, אך בהחלט מדובר על מקרים יוצאי דופן בדומה לשוד בנקים שהוא בסבירות גבוהה יותר.

 

מה עושים כדי לקנות מטבעות דיגיטליים ולאחסן אותם?

לסיכום, גופים ואנשים הרוצים להשקיע במטבעות דיגיטליים ולא יודעים כיצד להתחיל, יכולים לקבל ייעוץ של עורך דין המתעסק בתחום זה. הייעוץ ניתן על מנת שהם יוכלו לבחור את המטבעות הטובים ביותר על מנת להפיק רווחים ויוכלו לאחסן את הכסף שלהם בצורה בטוחה וחוקית.

אולי תאהבו גם את