חיפוש

האם למקצוע יש השפעה על חישוב החזרי המס?

תהליך החזר מס עלול להתגלות לרבים מאיתנו כתהליך ארוך, בירוקרטי ומתיש במיוחד ולכן, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מומחים שיעשו עבורכם את העבודה. אמנם בכל התהליך של החזר המס עולות המון שאלות המצריכות בירור והתייחסות, אך במאמר זה נתמקד בשאלה האם למקצוע יש השפעה על חישוב החזר המס.

 

מס ההכנסה בישראל

כאנשים עובדים, כולנו מפרישים סכומים חודשיים קבועים מהמשכורת שלנו, לטובת מוסדות מדיניים שונים, בין אם לצרכים עתידיים שלנו, כגון פנסיה, או מקרים בריאותיים שונים ובין אם כתוצאה מחובות אזרחיות שיש לנו כאזרחי מדינת ישראל. כך, חלק מהפרשות חודשיות קבועות אלו, הולכות למס הכנסה.
מס ההכנסה, בו מחויב כל אזרח ישראלי מעל גיל 18, מחושב על ידי רשות המיסים בהתאם להכנסות השנתיות שהיו לו בשנת המס האחרונה. בנוסף, קיימת שיטת מדרגות מס הכנסה, אשר מסיבות שונות – כלכליות, רצון להיטיב עם אוכלוסיות מסוימות (משוחררי צבא ונכים לדוגמה) ועוד, מעניקות נקודות זיכוי מס שונות, המאפשרות לזכאי לשלם סכום מופחת למס ההכנסה.

 

מהו החזר מס?

סכומי הכסף שאזרחי ישראל מפרישים למס הכנסה מגיעים לסכומים לא מבוטלים, אך פעמים רבות, אם בשל שיטת חישוב המס של רשויות המס ואם בשל חוסר המודעות לזכאותכם לנקודות זיכוי מס, נוצר מצב בו שילמתם סכומים גבוהים מהנדרש למס הכנסה, אשר בגינם מגיע לכם החזרי מס.
ככלל, ישנן סיבות רבות בגינן ייתכן ומגיע לכם החזר מס, כשבין העיקריות שבהן ניתן למצוא החזרים בגין תרומות, מגורים בפריפריה, השקעות בבורסה, החלפת מקומות עבודה ועוד. תהליך החזר מס נתפס עבור ישראלים רבים כתהליך מתיש, מסורבל ומלווה בבירוקרטיה רבה ולכן רבים נמנעים מלדרוש את ההחזר המגיע להם בזכות ולא בחסד.

 

האם ניתן לדעת בדיוק מהם הפרמטרים המשפיעים על חישוב החזרי המס?

ראינו אם כן כי קיימים עשרות פרמטרים שונים המשפיעים על אופן חישוב החזרי המס ואף הזכרנו את העיקריים שבהם. אך למעשה, כדי לרדת לעומקם של דברים ובירור מוחלט של זכאותכם מומלץ לכם להתנסות בסימולטור החזר המס של רשות המיסים וכדי לוודא במאת האחוזים את קבלת ההחזר המקסימלי המגיע לכם, מומלץ ורצוי לפנות לאנשי המקצוע המתאימים.

 

האם המקצוע משפיע על חישוב החזרי המס?

לאחר הבנת התהליך והפרמטרים המשפיעים על חישוב החזרי המס, נוכל להתמקד בשאלה לשמה התכנסנו כאן – האם יש למקצוע שלנו השפעה על חישוב החזרי המס?
התשובה לשאלה זו מעט מורכבת, אך נתחיל בתשובה כללית – אין למקצוע שלכם השפעה על חישוב החזרי המס. יחד עם זאת, ישנם מספר אלמנטים המשפיעים על החישוב הקשורים באופן עקיף למקצוע שלכם, כמו נתוני שכר, לימודי מקצוע, או לימודים אקדמאיים, המעניקים נקודות זיכוי מס משתנות.
בנוסף, ישנם הבדלים מהותיים בין שכירים לעצמאיים, בכל הקשור לאופן הגשת הבקשה להחזר מס ואופן הזכאות.

אולי תאהבו גם את

דמויות יושבות על משקפים
קרן פנסיה נבחרת – בעד ונגד

אחת הסוגיות המטרידות מזה זמן את הממונים על נושא החסכונות בכלל, והחסכונות הפנסיונים בפרט במשרד האוצר, הינה האחוז הגבוה מקרב העובדים השכירים והעצמאים כאחד, אשר

קראו עוד »