חיפוש

איך להעביר פסנתר לבית חדש

לכל מי שאי פעם עבר דירה בחייו ידוע כי מעבר דירה הוא תהליך מורכב שיש לתכננו מראש לפרטי פרטים על מנת למנוע תקלות ביום המעבר. על אחת כמה וכמה אם מדובר בהעברת כלים כבדים ומורכבים, אותם אפשר לשקול להעביר בנפרד בשל המורכבות בפעולה.

בהעברת פסנתר מדובר על פעולה מורכבת במיוחד. פסנתרים הם כלי יקר מאד ורגיש ולכן העברתם צריכה להיות מוקפדת ומחושבת מראש בלי קשר ליתר הרהיטים בדירה.

כלי נגינה

מה לוקחים בחשבון בהעברת פסנתר?

ראשית יש לקחת בחשבון את הכלים הפנימיים והחיצוניים של הפסנתר, אלה שניתן לפרק ולהרכיב בנפרד. החלקים האלו יש לעטוף היטב בנייר פצפץ או ספוגים ולארוז יחד. לאחר מכן עלינו לבדוק מה הוא משקל הפסנתר, מידות אורך, רוחב ועומק. לאחר מכן עלינו לבדוק באיזה קומה הוא נמצא על מנת להיערך להוצאתו מהדירה ואת אותם שיקולים יש לקחת בחשבון גם בדירה אליה אנחנו מעבירים את הפסנתר.

לפרטים נוספים על הובלות פסנתר – לחצו כאן

איזה אופציות יש בהעברת פסנתר?

כשם שנהוג בכלים גדולים ובהתחשב בקומה בה נמצא הפסנתר. באם הפסנתר נמצא בקומה גבוהה יש אפשרות לבדוק העברה באמצעות מנוף ייעודי להובלת כלים כבדים בקומות גבוהות. במידה והוא נמצא בקומה נמוכה יש אפשרות להוציא אותו דרך החלון המרכזי באמצעות כבלים, עטוף בניילונים נצמדים מכל צד ובקרטונים בפינות, על מנת לשמור עליו כמה שניתן מפני פגיעה. כאשר בוחרים להעביר את הפסנתר דרך החלון המרכזי באמצעות כבלים, יש להניח מצע רך על הרצפה מתחת. הפעולה זו דורשת שיתוף פעולה של כמה אנשים על מנת שזו תעשה בצורה מיטבית ובטיחותית עד כמה שניתן.

באם המצב הנתון בהעברת הפסנתר הוא שאין מעלית וביצוע העברת הפסנתר צריך לקרות דרך חדר מדרגות, זה עלול לגרום לבעיה משום שחדרי מדרגות הם לרוב צרים וגם הפסנתר הצר ביותר הוא בעל נפח משמעותי שמצריך היערכות מיוחדת על מנת להעביר את הפסנתר לביתו החדש.

צליל מכוון

באם כיוונתם את הפסנתר לפני העברתו יהיה צורך לכוונו מחדש במקום אליו הפסנתר עובר. לאחר ההעברה שנקווה כמובן שתתבצע על הצד הטוב ביותר, נכוון את הפסנתר מחדש לאחר מיקומו בבית החדש.  התנועה במעבר צריכה להיות רגישה ומוקפדת, משום שכל מכה קטנה עלולה לפגוע בפסנתר משמעותית ומדובר כמובן בכלי יקר מאד, בעל ערך סנטימנטלי ותרבותי רב מאד.

לנגנים יש רגישות לפסנתר שלהם והוא מהווה חלק משמעותי מאד בריהוט ובהוויה של הבית, על כן יש לפעול בזהירות ועם תשומת לב גם בשלב שלפני ההעברה, בזמן ההעברה עצמה וגם בתהליך השינוע.

לסיכום, באם החלטת לעבור דירה וברשותך פסנתר, ההמלצה היא לשכור אנשי מקצוע אשר מתמחים בהעברת כלים כבדים במיוחד ובשינועם, לטובת העברה בטיחותית מה הפסנתר לא יספוג טלטלות או פגיעות.

אולי תאהבו גם את