חיפוש

החזרי מס לאם יחידנית בישראל

בעידן המודרני שבו אנחנו חיים ניתן לראות יותר ויותר נשים שבוחרות להקים משפחה לבד, כלומר ללא בן או בת זוג. לכל אישה שבוחרת לעשות זאת יש סיבה משלה, אך מה שמשותף כמעט לכל מי שעושה זאת, זו ההתמודדות הכלכלית הלא פשוטה. מעבר לכל הנושא של חינוך כהורה יחיד ולעוד הרבה אתגרים אחרים, גם מבחינת הכסף העניין מאתגר עבור נשים רבות. לכן המדינה החליטה לתת החזרי מס לאם יחידנית או לאב שבחר להביא ילדים בעצמו. משמעות הדברים היא שאם גם את או אתה מתפקדים כהורה יחיד, הרי שיש לא מעט ענייני בירורקטיה לגבי המיסים שכדאי לכם לבצע. אין שום סיבה שבגללה אתם צריכים לשלם מיסים כמו אנשים שמתפקידים כזוג הורים וחשוב שתהיו מודעים לזכויות שלכם.

אם וילד

איך תדעו מה לעשות?

כדי לקבל החזרי מיסים צריך, לפני הכול, לבדוק את השטח. כלומר, צריך להכיר את החוקים, לדעת איזה מסמכים אתם צריכים להציג ולהבין האם אתם עומדים בדרישות שמציגה רשות המיסים. אם כל זה נשמע לכם כמו בירור שמורכב לעשות ואם אין לכם זמן לכך, דעו שאתם לא צריכים להתמודד עם העניין הזה לבד. יש היום גופים שונים שיוכלו לעזור לכם לבצע את הבירור, אז למה אתם מחכים? תוכלו לפנות אל רואה חשבון, אל יועץ מס או אל חברה מקצועית שמעניקה שירותים פרטיים בתחום הזה ואין ספק שזה מומלץ.

מהירות קבלת ההחזרים

השאלה הגדולה היא מתי תקבלו את החזרי המס שמגיעים לכם, כי יש אנשים שעבורם העניין בוער. יש לא מעט אנשים שזקוקים להחזרי המס האלה כדי להצליח לתפקד, ולכן עולה השאלה – כמה מהר הכסף יעבור לחשבון שלכם מהרגע שבו רשות המיסים תאשר את הבקשה. החדשות הטובות הן שלמרות שרשות המיסים מתמודדים עם לא מעט בקשות להחזרי מס, בין אם זה בגין אם יחידנית ובין אם זה בגלל כל סיבה אחרת, העבודה של רשות המיסים יעילה. זה אומר שמהר מכפי שאתם חושבים תוכלו לראות את הכסף בחשבון שלכם ולכן אין סיבה לחשוש. קחו בחשבון גם את העובדה שאם אתם מתפקדים כהורים יחידים כבר מלפני כמה שנים ועוד לא הגשתם את הבקשה להחזרי מס – זה עדיין לא מאוחר מידי. רשות המיסים מקבלת בקשות כאלה גם אם עברו כבר שש שנים כך שאין סיבה לחשוב שבמקרה שלכם איבדתם את הזכות להחזרי המס שלהם אתם זכאים.

 

http://www.kisse-r.co.il

אולי תאהבו גם את

דמויות יושבות על משקפים
קרן פנסיה נבחרת – בעד ונגד

אחת הסוגיות המטרידות מזה זמן את הממונים על נושא החסכונות בכלל, והחסכונות הפנסיונים בפרט במשרד האוצר, הינה האחוז הגבוה מקרב העובדים השכירים והעצמאים כאחד, אשר

קראו עוד »